3/16/2008

שמורת אירוס הארגמן נס ציונה/ ראשון לציון

אני פשוט לא מבין איך ניתן לקרוא לזה בכלל שמורת טבע ושמורת אירוסים בפרט יש שם מקבצים מאוד קטנים של אירוס הארגמן שהוא בלי שום קשר לשמורה יפיפה וברוב אזורי השמורה אין אירוסים כלל.

למה לא לעזור לאירוס לגדול בעוד מקומות בשמורה זה לא שהוא לא גדל שם בעבר אם יש שם שטחים חקלאים ומצבורי זבל. לאנשים בעבר לא היה מודעות לא לקטוף פרחים ולהשמיד בקעות אנשים קוטפים או בכלל לשמור על חיי הבר.

השמורה עצמה יש לה פוטנציאל דיי גדול היא קרובה למרכז ואנשים מגיעים לשם בהמוניהם
אבל יש שם שטחים חקלאיים והשמורה לא מגודרת או מוגדרת ויש שם מלא זבל חקלאי שקיות ניילון כנראה גדל שם שדה תותים, ברזלים, פלסטיקים וקלקר הכל הצטבר שם במהלך השנים ואף אחד לא עשה כלום כולם עברו ורק הסתכלו.
באיזה קלילות אנו משמידים את הטבע לא רק האנשים שזרקו שם גם האנשים שעברו שם ולא אספו
לא רק החקלאי אשם כולנו אשמים שהשמורה בחלקה נראית כמו מזבלה לא כל השמורה כך אבל אני לא צריך לציין שזה מזהם את הקרקע היום זה לא על האירוסים עצמם (למרות שאני לא בטוח) ומחר תבוא סערה או סתם רוח ותחנוק את האירוסים ושאר מיני צמחים וחיות עד שלא יישאר כלום.
כולם אומרים לשמור למען הדורות הבאים ומה איתנו אם לא נשמור על שמורה זאת שנה הבאה כבר לא יהיה
עכשיו תורכם למה לא ללכת ולאסוף ליזום ולנקות אני כבר הוצאתי משם כמה קלקרים זרוקים . לא להגיד אין כוח לקום ולעשות

זוהי דרך מעולה לפתח מודעות בציבור לגבי שמורת אירוסים זו. כי אנחנו הציבור וככל שזה יהיה יותר יפה יהיה יותר לחץ על הממשלה והרשיות. כי יותר קל לצאת להגן על אירוסים פורחים מאשר מזבלות טופחות

עכשיו מה עושים
מנקים כל אחד יכול לקחת רק שקית ולצאת לטיול בסוף הטיול רק לא לשכוח את השקית אחרת תועלת לא תצמח מזה.
אחרי זה שהלכתם וראיתם שחבל על השמורה לא כל יום יש שמורה באמצע איזור סואן כל כך לשלוח לעיריית ראשון ונס ציונה עצומה נגד הבנייה ויגדירו ויסמנו את השטח למה זה טוב לסמן, כך יש התחייבות שאי אפשר לבנות ( עד הודעה חדשה) וגם נוכל לדעת במה להשקיע ולנקות וגם אירוסים אשר ברחו מהשמורה או שהשמורה ברחה מהם נוכל לדעת ולהעביר לשמורה על מנת שישמרו שם יותר שנים (דברים כאלה לא עושים על דעת עצמכם בשביל זה יש רשות הטבע והגנים).
לדעתי צריך גדר אבל לא חובה למה בעצם צריך גדר למנוע ממשאיות לזרוק זבל בצורה פיראטית. ואולי גם בעתיד הרחוק יהיה ניתן לשלב שם גם בעלי חיים שחיו בעבר אבל זה בעתיד רחוק ובינתיים אפשר לשתול צמחים בתור גידור ובעתיד לשים את הגדר על אזורי החיץ על מנת שיהיה שם גם בעלי חיים

עכשיו איך מקימים פרויקט כזה
בעונה של הפריחה את השמורה מציפים המוני בני אדם כל מה שצריך לעשות זה לגבות 5 ₪ מכל מבקר אני מוכן לעמוד שם בשמורה ולגבות מאנשים לא כל העונה אבל יומיים (שתי שבתות) כל אחד צריך לתת רק קצת
והכי חשוב לתת לכל אדם שקית זבל על מנת שיתחיל לאסוף ולנקות

אין תגובות: