3/10/2008

מה עושים כשהשירות במסעדה גרוע - זה הטיפ החדש שייקל

שייקל חדש




מכירים את ההרגשה שלא ממש מעניין את המלצר מה אתם רוצים, ואיכשהו אתם לא מקבלים בדיוק את מה שהזמנתם? או שלמלצר לוקח שעה להגיע לשולחן? וכשהוא כבר מגיע, האוכל במקרה הטוב קר ובמקרה הרע בכלל לא תואם את ההזמנה?

מיטב המוחות התכנסו להם במעבדות טבעוני, ולאחר שעות של חשיבה מאומצת נמצא הפתרון לבעיות הנ"ל:
השייקל.


ראשית נבהיר נקודה חשובה:
אין חוק המחייב להשאיר טיפ. בשביל זה יש את בעל המסעדה שאמור לשלם למלצרים. הטיפ הינו מותרות הניתן על שירות טוב.
זה שבארץ השארת הטיפ הפכה עניין מחייב עד שרוב בעלי המסעדות לא טורחים בכלל לשלם שכר בסיס למלצרים, זה כבר עניין אחר. אבל לא כך צריך להיות. ואין ספק שטיפ למלצר שביצע עבודתו נאמנה הוא עניין לגיטימי ואף מתבקש.
אך לפעמים, כשהשירות מחורבן במיוחד, השייקל נכנס לתמונה.
שייקל אחד והמלצר ישקול התנהגותו בשנית (או, לחלופין, ירדוף אחריכם תוך גידופים במידה ולא הספקתם להימלט מהמקום טרם קבלתו את השטר הנכסף).

כל ארנק צריך להכיל כיום שייקל אחד חדש לפחות!!!
בפעם הבאה יידע המלצר שבשביל לקבל טיפ צריך לתת שירות טוב.
אני רוצה להנחיל בזאת את השימוש בשייקל, מתוך תקווה שהדבר יגרום לשירות טוב יותר (או לפחות למודעות שירות גבוהה יותר), לא רק בשבילך אלא גם לבאים אחריך!
אז הדפיסו, גיזרו, וצפנו בארנקכם למקרה הצורך.
נ.ב. על מנת שיהיה נוח להדפיס - לחץ כאן על מנת להוריד את השטר כקובץ אקסל.
אתם מוזמנים לספר כאן במידה והשתמשתם בשייקל החדש - היכן השתמשתם ומה הנסיבות.
ותודה לקוצ'י על הרעיון.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

או, סופסוף פוסט מנוסח כראוי.